IVR (Sesli Yanıt Sistemi)


IVR’ın açılımı ‘’Interactive Voice Response’’ olup; müşterinize yapacağınız aramalarda, etkileşimi otomatik hale getiren bir sistemdir. Önceden kaydetmiş olduğunuz sesli mesajların içerisine seçenekler eklemenizi sağlar. Müşterileriniz , telefon tuşlarını kullanarak bu seçeneklerden istediklerini seçerler. Sesli Mesaj servisinde olduğu gibi, sabit hatlara da gönderilebilir.

IVR sisteminde tek yapmanız gereken; hedef kitlenize uygun olarak bir şablon oluşturmaktır. Müşteriniz, kişisel bilgilerine ulaşabilir , işlem yaptırabilir veya direkt olarak, Çağrı yönlendirme fonksiyonu ile müşteri temsilcinize bağlanabilir. Çağrı yönlendirme ile; IVR şablonu içerisinde önceden belirleyeceğiniz bir tuş vasıtasıyla, mevcut aramayı istediğiniz numaraya yönlendirebilirsiniz. IVR hem müşterilerinizin hem de sizin iş akışınızı hızlandırır ve bilgi edinme sürenizi oldukça kısaltır.

Web tabanlı bir servis olduğundan, donanım yatırımı yapmanıza gerek kalmaz. Kullanıcı dostu arayüzü ile, istediğiniz şablonu ‘’Sürükle ve Bırak’’ yöntemini kullanarak kolayca hazırlayabilirsiniz.



Ekonomiktir. Web tabanlı olduğundan; donanım, altyapı, sunucu gibi giderlerden kurtulmuş olursunuz. Herhangi bir yazılım kurmanıza da gerek kalmaz.

Pratiktir. İki etkili yöntem ile; yani sesli yönlendirme ve tuşlara atanmış seçeneklerin yardımıyla, müşterileriniz istediği içeriğe kolayca ulaşır. Menüler ve seçenekler arasında kaybolmadan yollarını kolayca bulurlar.

Kişiselleştirilebilir. Birden çok IVR şablonu yaratarak; farklı hedef kitle grupları için farklı mesajlar gönderebilirsiniz. ‘’Sürükle ve Bırak’’ yöntemi ile istediğiniz şablonu kolayca yaratırsınız.

Zamandan tasarruf sağlar. Doğru hedef kitleye göndereceğiniz mesajlar, doğru yönlendirme ile; müşterinizin ve sizin zamanının harcanmasını engeller. Müşteriniz, içeriğe göre, işlemini operatöre bağlanmadan bile bitirebilir. Hem müşteriniz daha çabuk sürede size geri bildirim sağlar; hem de çağrı merkeziniz daha az meşgul olur.


Çağrı merkezleri
Bankalar, sigorta acenteleri gibi finansal konularda müşterileriyle etkileşime geçen kurumlar
Eğitim kurumları
Hizmet sektöründe faaliyet gösteren firmalar
Danışmanlık hizmeti veren kuruluşlar
Belediye ve kamu kurumları
Kampanya ve indirim bilgilerini müşterilerine iletmek ve geri bildirim almak isteyen mağazalar gibi birçok sektörden firma, kurum ve kuruluş IVR servisinden faydalanabilir.